TrendsinAutoleasing

Nog voordat de auto op de markt is, nu al in de VNF Autoselectie. Waarom? Omdat de Volkswagen Passat GTE een plug-in hybride is tegen 7% bijtelling. En die zijn op voorhand al verzekerd op een hoge plaats in de leaseranglijst.

Na de Golf komt volgend jaar dus ook de Passat in plug-in uitvoering. Ooit was dit D-segment autoklasse leidend in leaseland, nu zijn het veelal auto’s in het B- en Passat GTEC-segment. Wie weet kan de Passat in 2015 de kansen voor dit segment keren. Helemaal als straks ook de Ford Mondeo een stekker krijgt. De C-Max is er inmiddels al als plug-in.

De Passat GTE wordt begin oktober op de autosalon van Parijs gepresenteerd. De auto heeft een systeemvermogen van 160 kW/218 pk. Het officieel vastgestelde verbruik bedraagt 2,0 l/100 km, wat natuurlijk niemand gaat halen. Maar de bijbehorende officiële CO2-uitstoot van 45 g/km is in 2015 goed voor 7% bijtelling. De Passat GTE komt in de zomer van 2015 naar Nederland.

Hij komt er overigens niet alleen als limousine maar ook als Variant. Naast de elektromotor doet er een 1.4 TSI benzinemotor dienst. Ook krijgt de auto een zestraps DSG-transmissie.

De Passat GTE kent verschillende rijmodi, waaronder ‘volledig elektrisch’. De topsnelheid is dan 130 km/h. Met opgeladen accu bedraagt de elektrische actieradius maximaal 50 km. Als de TSI en de elektromotor samenwerken, is 160 kW/218 pk beschikbaar, goed voor een topsnelheid van meer dan 220 km/h en een sprint van 0-100 km/h in circa 8 seconden.

FleetTalk

FleetTalk 03

 SBB

 

fleettalk 02

 

We hebben 95 gasten en geen leden online

Evenementen Kalender

November 2018
Z M D W D V Z
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

VNF Autorating

         Bericht aan Redactie

Quote van de dag

"Tob niet, het wordt toch anders."
Puck van der Wiel

We hebben 95 gasten en geen leden online